8 juni 2011

Sten

Hej!!
Visst är det väl skönt ute och det känns verkligen att den varma sommaren är här. Allt växer så det knakar i trädgården och det är så kul.

Vi har slitit under helgen med sten jag och Urban (tur man har traktor)
Vi har kört sten lass på lass från skogen men nu är det klart.
Den andra stenmuren vid altanens sidor.
Första stenmuren gjorde vi för ca 3 år sen och nu efter inglasningen blev den efterlängtade nr 2 klar...så skönt :)
Nu kan jag stryka en sak från min "lilla" lista.

Här i riktning mot landsvägen är det första muren som vi gjorde för länge sen (gammal bild) Allt jag satte i muren då är borta och nu har jag planterat murklockor och karpaterklockor.
Ljusrosa pioner växer intill.


Här i riktning mot åkern har andra muren påbörjats.


 Här är den klar och jag har planterat det sista.


Köksträdgården ligger alldeles nedanför och
planteringsbordet står brevid muren.



 I den nya muren har jag även där planterat murklockor och karpaterklockor.
Murarna på var sida av altanen kommer lysa alldeles blått.



Ha en riktigt solig och varm dag.

Kram
Caroline

PS. Orsaken till dom allt för sällan inläggen är att vi tillbringar hela dagarna ute. Jag ska försöka göra mer inlägg för jag har så mycke jag ska visa er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar