26 mars 2013

Det här med val av kulör...

Hej!
Solsken och vår är det idag och det är så härligt
att vi kommit så här långt.
Nu lägger vi vinter bakom oss :)
 
Det här med att välja kulör är ett
 riktigt dilemma för mig.
Jag är så rädd att testa nått annat än vitt.
På vår glasveranda tänkte vi först ha vita pardörrar men
eftersom hela huset i övrigt är vitt så ville vi framhäva
dörrarna lite mera.
Vitt hus med rött tegel?? hmhm
 vad kan man då välja för kulör på dörrarna.
Fram och tillbaka vred vi oss men nu tror jag vi valt rätt.
Ljusgråa dörrar och då valde jag ur den grå färgskalan utan
pigment av t.ex blått eller grönt.
Det är alltså bara gråa pigment i och dörren ska se grå ut.
Men likaså när skuggan lägger sig på tycker
 jag dörren skiftar i ljuslila.
 
 
På bilderna ligger solen på och då tycker jag det ser bra ut.
Vi får se och känna på detta ett tag.
Annars är jag helnöjd med glasverandan.
 

 
Lite påskpynt har jag fixat idag.
 
Ha en fin dag.
Kram/Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar