25 maj 2011

Plantering

Gokväll!
Kikar in en snabbis innan jag ska plocka undan här hemma och föbereda inför ännu en Karlstadfärd med sonen. Logoped står på tur.

Nu ikväll har jag och Emil planterat busktomat plantor i zinkhinkar.
Vi ska ha dem på altanen vid uteköket.
Det var första gången jag provade planterinsbordet som jag och Emil byggde förra veckan. Ja..det blev helt underbart att kunna stå i rätt arbetshöjd. Äntligen är ännu ett drömprojekt ur världen.
Vintertid tänker jag naturligtvis bära in det under tak.

Så här såg det ut när vi börja.

Tror ni Urban var förskräckt när han kom hem från jobbet? ;)
Jag och Emil är rätt stolta iallfall ;)

 Tomatplantor


 Redskapen finns på varsin plats.


Lådor för handskar, fröer m.m


Spadar och krocketspel.


Tomatplantorna i sina hinkar.


Ha en underbar kväll.

Kram
Caroline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar