12 juni 2013

Vilande projekt

 

Bild på vilande projekt.
 
God morgon!
 
Jag och Emil myser i soffan och tittar på sommarlov.
Det påminner mig när jag hade sommarlov och varje morgon
 innan man gick ut i solen var man tvungen se programmet.
Mysigt är det iallfall :)
 
Bilden visar ett projekt jag började med efter jul.
Lilla hallen som går från köket, till källare och altan.
Väggarna var klädda med vitmålad tjock papp och
golvet hade ekparkett.
Jag rev bort pappen och bakom
fanns fina timmerväggar.
En vägg hade liggande brädor.
Att det var olika gjorde inget.
Nu är allt vitmålat men har ett stryk kvar,
taket ska sänkas och trägolvet vi lade dit ska vitmålas.
Sedan dörrfoder och lister.
Kanske vi kan fortsätta lite med
 det regniga sommardagar.
Jag gillar inte vilande projekt som
man hela tiden blir påmind om.
 
Ha en riktigt fin dag!
 
Kram/Caroline
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar