16 augusti 2011

Örtsalt

Godmorgon!
Har ni haft en skön natt?
Min har varit riktigt skön och jag känner mig helt utvilad.
Jag älskar känslan av att vakna på morgonen och vara
 pigg eftersom jag är en riktig morgontrött människa.

Mina örter i zinkbaljan jag haft vid
uteköket har fått flyttat in i köket.
(jag antar att matlagningen ute är över för iår)
Igår var det dax att ansa dom och då passade
 jag på att göra eget örtsalt.
Hur enkelt och gott som helst.


Ta stavmixer eller mortel och blanda flingsalt och färska örter.
Jag tog oregano i mitt salt och det passar utmärkt i köttfärssås, på varma smörgåsar, på pizza och jag testade även att strö lite på mackan.
Riktigt riktigt gott!!

Förvara saltet i snygga burkar och ha framme vid spisen :)


Ha nu en riktigt fin fin dag.

Kram
Caroline


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar