18 september 2011

Kräftpaj

Hej!!
Här hemma springer jag ännu i min pyjamas.
Det regnar ute och känns så där
höstigt mysigt så det kvittar väl...eller hur?
Ni ska få ett recept på min goda kräftpaj vi åt i fredags.
Jag har snöat in mig totalt nu på pajer.
Dom är enkla och roliga att göra och framför allt goda.
Barna gillar dom också och det är ju en stor fördel :)

Kräftpaj



Deg:
125 g margarin
3 msk vispgrädde
3 dl vetemjöl

Fyllning:
3 st ägg
3 dl vispgrädde
1 msk hummerfond
2 msk finklippt dill
1 tsk salt
1 tsk peppar
1 burk kräftstjärtar
1 st gul lök

Blanda pajdegen i en matberedare.
Tryck ut i pajpromen.
(skall ej förgräddas)
Blanda alla igredienser i en bunke.
Häll i pajformen.
In i ugnen ca 30 minuter i 225 grader.

Snabbt, gott och enkelt recept :)
Lycka till!

Kram
Caroline

1 kommentar:

  1. Gud va gott det lät, nu blev jag ju hungrig. Synd att det var ägg i annars hade jag provat/ Niina

    SvaraRadera