8 december 2011

Älskade vinter

Välkommen efterlängtade snöflingor!!!

Natt till igår kom den vita vitaste snön så
 barn och vuxna var alldeles förtjusade när man
vaknade och tittade ut...iallfall i det här huset ;)
Idag har vi 17 grader när jag tittade på tempen. Härligt!

Vår utegran på verandan.


Vackraste kristaller på rutan i soluppgången :)


"Jönssons" katt sitter och tittar ut i fönstersmygen.
Min Jönssons katt är en kopia av en riktig Jönssons katt.
Den riktiga är av gjutjärn och kostar sisådär 7000 ;-
Min är en enkel porslinskatt på blocket för en hundring som
jag målat så det ser precis ut som gjutjärn.
Båda har iallfall naturlig storlek.
Skillnaden på dom är i stort sett vikten :)

Där sitter han fint i fönstret och spanar på möss :)




Ha en fin dag.

Kram
Caroline

1 kommentar:

  1. Äntligen fick vi lite snö. Trodde inte att jag skulle bli så glad för det ;)

    Fin katten är. Letar oxå på loppis efter en sån att måla. De är inte lätt att hitta. Inte häromkring iaf

    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera