31 maj 2013

Sommar på altanen

Gokväll!!
 
Här kommer lite bilder på vår altan där vi hänger
mesta delen av sommaren :)
 
 
En liten barnsäng är perfekt till små trötta barn där
dom gärna lägger sig och bläddrar i en bok.
(mamman har faktiskt en bunt inredningstidningar i trälådan också)
;)
Sängen är loppisfyndad för en 50lapp :)

 
Uteköket har fått mer arbetsytor och framförallt mer
förvaringsmöjligheter. Ikeas avlastningsbord blev perfekt.

 
 
Urban satte panel på för att gömma alla grytor m.m.
 
  
 
Det här är det bästa av hela sommaren.
Att kunna stå ute och laga all mat samtidigt som
man har uppsikt över barnen.

 
Iår köpte vi ny grill...vi har alltid haft kolgrill men nu var jag sugen
på en gasol då man även kan koka och steka på den.
Och även fast det regnar kan man njuta av grillat :)

 
 


 
Från uteköket kan jag se över vår köksträdgård :)
(där ser ni även väggen av pinnar jag gjorde)

 
Nu fattas bara lite mera kökstillbehör som
drickglas, bestick och grytor.
Lite mera blommor ska jag ha också :)
Trevlig helg!!
 
Kram/Caroline

2 kommentarer:

  1. Har tänkt så många gånger att jag ska skriva på din blogg, så ÄNTLIGEN kommer det :)
    Måste få tala om hur otroligt bra smak du har och att du ger mig SÅ mycket inspiration.
    Och att du fortsätter med dina drömmar och fullföljer alla idéer trots din sjuka son är otroligt, SLUTA ALDRIG! Hoppas att ni kunnat njuta av den underbara våren och att vi får en lika underbar sommar.
    Trots att jag inte skriver läser jag ofta din blogg.
    Vänlig hälsningar Sofia Larsson
    Vänlig hälsningar Sofia Larsson

    SvaraRadera
  2. så fint ni har det...köpte en mössa till Mira i Tallinn...jag hittade inte något lämpligt till Emil..jag skickar den på posten...

    SvaraRadera